Sommersemester 2023:
Drixler, N., & Schwab, G. (forthcoming). Topic Management as a Feature of Interactional Competence in Collaborative Online International Learning (COIL)
Drixler, N. (2024). Turn-Taking als Merkmal interaktionaler Kompetenz in einem Virtual Exchange - Konversationsanalyse von videogestützter Online-Interaktion zwischen israelischen und deutschen Englischstudierenden. Fremdsprachen Lehren und Lernen 53 (1): 9–26.
Arabacioglu, S., Muslu, N., & Drixler, N. (2023). Learning Across Cultures: A Case Study of Project-Based Learning in an Intercultural Undergraduate Course for Teacher Candidates. 10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, pp. 1105-1107.
Drixler, N. (2022). Features of Online Second Language Interactional Competence in a German-Israeli Virtual Exchange. TESOL in Context, 30(2), pp. 65-95. https://ojs.deakin.edu.au/index.php/tesol/article/view/1568/1491
Schwab, G., & Drixler, N. (2020): Telekollaboration und Digitalisierung in der Hochschullehre: Interkulturelles Lernen durch virtuellen Austausch im Studium zukünftiger Lehrerinnen und Lehrer. In: Daniela Elsner/Heike Niesen/Britta Viebrock (Hrsg.). Hochschullehre digital gestalten in der (fremd-)sprachlichen LehrerInnenbildung. Inhalte, Methoden und Aufgaben. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag (15 Seiten).
ICOP-L2 2024, Kolping, Denmark, (accepted): "Topic Management during Video Conferencing in a German-Israeli Virtual Exchange" (N. Drixler)
IPrA 2023, Bruxels, Belgium, 9. - 14. July2023: "Online Second Language Interactional Competence (L2 IC) in International Student Video Conferencing" (N. Drixler)
AAAL 2023, Portland, OR (accepted): "L2 interactional resources in a virtual exchange: analyzing online talk-in-interaction of undergraduate foreign language students" (N. Drixler)
IVEC 2022, Valencia, Spain, 24. - 26. October 2022: "Interactional Competence – Analyzing Video Data of Online Student Team Meetings" (N. Drixler, G. Schwab)
VA Netzwerke, Netzwerksymposium Virtuelle Austausche 15. März 2022: "Interaktionale Kompetenz von Englischstudierenden in einem deutsch-israelischen Virtuellen Austausch" (N. Drixler)
IAIE 2021, Tel Aviv, Israel, 27. – 30. Juni 2021: “Online Collaborative Learning (OCL) in an Israeli-German Virtual Exchange – methods, tools and problem-solving in project-based online group work“ (N. Drixler)
IPrA 2021, Winterthur, Switzerland (accepted): "Cases of Impoliteness in a German-Israeli Online Intercultural Exchange" (N. Drixler)
AILA 2020, Groningen, Niederlande, 9. – 14. August 2020: “Telecollaboration 2.0 and beyond - Extended Collaborative Practice between Israel and Germany" (N. Drixler)
ETP 2019 2nd Joint Conference, PH Karlsruhe/KUE, 15.November 2019: “Telecollaboration - Opportunities and challenges of virtual exchange in courses across the disciplines between Karlsruhe University and Kibbutzim College” (T. Waldman, G. Schwab, N. Drixler)
IVEC 2019, Tacoma, Washington State, 25. Oktober 2019: “Interferences during video conferencing – how future EFL teachers deal with disturbances in online communication" (N. Drixler, G. Schwab)
Gastvortrag, 20.07.22, Georg-August-Universität Göttingen: "Second Language Interactional Competence (L2IC) in Virtual Exchange" (N. Drixler)
Lehrer:innenfortbildung BW, 02. & 23.06.22: "Telecollaboration & Virtual Exchange" (G. Schwab, N. Drixler)
Organisation von Webinaren (PSE):
Schule als Lernort in einer Kultur der Digitalität (27.10.2021)
Digitaler Englischunterricht an Grundschulen (13.11.2021)
Blended Learning: Gymnasiale Oberstufe neu gedacht (08.12.2021)